A regionális marketing hatékony eszközei ingatlanosok számára
Megmutatjuk, melyek azok az eszközök, melyek ingatlanosként neked is segítségedre lehetnek a hatékony regionális marketing felépítése során.
Az ingatlanpiac meglehetősen helyzethez kötött dolog, hiszen egy eladásra kínált ingatlan nem mozgatható. Éppen ezért annak megvásárlása leginkább egy adott régióban érdekelt réteg számára lehet igazán releváns.
Éppen ezért ingatlanosként sokkal fontosabb az, hogy a lokális marketingre fektessük a hangsúlyt, és olyan eszközöket használjunk, melyek segítségünkre lesznek abban, hogy az általunk kínált ingatlanok célközönségét hatékonyan elérjük.
Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, mit is jelent pontosan a lokális marketing, és azt is, melyek azok az eszközök, melyek a személyre szabási és targetálási lehetőségeknek köszönhetően leginkább segítenek abban, hogy megtaláld potenciális ügyfeleidet!
Mit jelent a regionális marketing?
Regionális marketingnek azt a gyakorlatot nevezzük, melynek során a marketing különböző eszközeit úgy használjuk, hogy azok egy adott terület célközönségének preferenciáihoz, valamunt a területre jellemző versenyfeltételekhez alkalmazkodjanak. A lokális marketing egy nagyobb vállalat esetében lehet akár országos szintű tevékenység, kisebb vállalkozások esetében azonban, megyékre, településekre vagy akár városrészekre, kerületekre is korlátozódhat.
Az ingatlanos szakmán belül különösen nagy jelentőséggel bír, hiszen általában az ügyfeleke egy adott területen belül keresnek olyan ingatlant, mely ideális lehet a számukra. Így fontos, hogy ingatlanokkal foglalkozó cég vagy vállalkozóként
Milyen eszközöket érdemes használnod, ha beindítanád lokális kampányodat?
Abban az esetben, ha lokális marketingstratégiát szeretnél építeni, kétfajta eszköz közül választhatsz. Az egyik kategóriába tartoznak a hagyományos, offline eszközök, míg a másik kategóriába a napjainkban népszerű, online megoldások.
Az offline eszközök közt továbbra is népszerűek az olyan megoldások, mint a plakátok, a szórólapok, vagy épp a hirdetések helyi lapokban történő megjelenése. Ezek a megoldások valóban hasznosak, hiszen segítenek abban, hogy az emberek úton-útfélen találkozzanak neveddel és/vagy logóddal, ezáltal előre mozdítva a hatékony márkaépítést.
Bizonyos offline eszközöket az online korban is érdemes használni, hiszen ezek egyrészt anyagi mivoltuknak köszönhetően továbbra is segítenek a bizalomépítésben, másrészt pedig azokhoz is eljuttatják üzeneted, akik esetleg nem rendelkeznek internet-hozzáféréssel, vagy épp kevésbé jártasak az online világban.
Az online megoldások közt rengeteg megoldás közül válogathatsz, melyek közül a három leghatékonyabb és legnépszerűbb megoldást a Google Business fiók, az üzleti Facebook által kínált lehetőségek, valamint az Instagram használata jelentik.
Google Business: a lokális marketing legfontosabb eszköze
Egy Google Business fiók létrehozása rengeteg alapvető dologban segíti vállalkozásodat. Egyrészt nélkülözhetetlen a hatékony keresőoptimalizáláshoz, hiszen segít abban, hogy egy adott keresés során a lehető legjobb helyen jelenítse meg cégedet azon felhasználók számára, akiknek területileg és tevékenységet tekintve is releváns megoldást jelent.
Másrészt a Google Business abban is segítségedre lesz, hogy értékeléseket fogadj a korábbi és aktuális ügyfeleidtől. A pozitív értékelések szintén növelik vállalkozásod SEO-értékét, de abban is segítenek, hogy a potenciális ügyfelek nagyobb bizalommal forduljanak hozzád, ha saját ingatlanjukat szeretnék értékesíteni, vagy épp ingatlant vásárolnának egy adott környéken.
Facebook és Instagram: személyre szabható hirdetések és lokális követőbázis kiépítése
Gyakran hallani azt, hogy amelyik vállalkozás nincs jelen a közösségi médiában, az olyan, mintha nem is létezne. Ez pedig javarészt igaz is, hiszen egy Facebook oldal vagy egy Instagram profil hatalmas követőbázis kiépítését teszi lehetővé. Ez azt jelenti, hogy ezeknek a platformoknak a használatával jóval nagyobb eséllyel érheted el a számodra releváns, lokális közönséget.
Ebben pedig nemcsak a megfelelő bejegyzések, de a remekül targetálható hirdetések is segítségedre lesznek, melyekkel posztjaidat, profilodat vagy akár saját weboldaladat is célkeresztbe helyezheted. A Facebook és az Instagram reklámjait ugyanis úgy állíthatod be, hogy sok más lehetőség mellett demográfiai adatok alapján is szűkíthesd az elérni kívánt felhasználók körét. Ez pedig kifejezetten hatékonnyá teszi őket abban az esetben, ha egy adott földrajzi területen élő, lokális bázist szeretnél megcélozni marketingkampányoddal.