Hatékony online bizalomépítés ingatlanközvetítők számára: így csináld helyesen!
Mutatunk néhány megoldást, melyek segítenek abban, hogy online felületen is könnyebben építhess bizalmat az leendő ügyfelekkel.
Az üzleti életben az egyik legfontosabb dolog a bizalom. Hatványozottan igaz ez az olyan szakmák esetében, mint az ingatlanos, hiszen gondoljunk csak bele: ki bízná rá saját otthonát olyasvalakire, akiben nem bízik meg feltételek nélkül.
A bizalom kiépítése pedig olyan dolog, melyhez egyrészt kiemelkedő teljesítmény szükséges, másrészt pedig az, hogy az emberek lássák is, hogy a lehető legjobbat nyújtod számukra.
Most mutatunk pár olyan megoldást, melyek segítenek abban, hogy hatékonyan építhesd ki a bizalmat a leendő ügyfelekkel, és téged válasszanak abban az esetben, ha szeretnék megtalálni álmaik otthonát, vagy megválnának szeretett ingatlanjuktól!
A bizalom alapja: a makulátlan megjelenés
A legtöbb potenciális ügyfél ma már nem újsághirdetések és nyomtatott reklámok alapján találja meg a számára ideális ingatlanközvetítőt. Ma már szinte mindenki az interneten tájékozódik, így talán csak enyhe túlzásnak tűnik azt mondani: amelyik cég vagy vállalkozó nem található meg a neten, az olyan, mintha nem is létezne.
Mivel azonban a felhozatal ingatlanosokból is hatalmas, egyáltalán nem mindegy, hogyan is jelenünk meg a neten és milyen formában kínáljuk szolgáltatásainkat a leendő ügyfeleknek.
Éppen ezért az online bizalomépítés alapkövét a netes megjelenés, ezen belül is a saját weboldal jelenti. Egy saját honlap ugyanis olyan, mint egy virtuális névjegy. Ha mutatós és modern, az már alapvetően félsiker, hiszen a külső az, ami pillanatok alatt képes megfogni a látogatókat. Természetesen azonban a tartalmat sem szabad elhanyagolni.
Fontos, hogy az oldaladon található tartalom stilisztikai és SEO szempontból is jól felépített legyen, és lehetőleg rendszeresen frissüljön. Ha az emberek látják, hogy energiát fektetsz saját weboldalad (és egyéb online felületeid) kezelésébe, nagyobb bizalommal fognak hozzád fordulni.
A legjobb cégér: az elégedett ügyfél
Saját weboldaladon fontos, hogy a meggyőző bemutatkozás mellett felvonultasd a legfontosabb referenciáidat. Azokat a projekteket és egyéb munkákat, amikre méltán lehetsz büszke. Ezeket a szöveges leírás mellett fotókkal, videókkal is illusztrálhatod a nagyobb hatás érdekében.
A referenciák mellett a bizalomépítés egyik legerősebb eszközét az ügyfelektől származó értékelések jelentik. A legtöbb potenciális ügyfél ugyanis azelőtt, hogy ingatlanost választana, mindenképp megnézi a vele kapcsolatos értékeléseket, és azt fogja választani, akit a korábbi kuncsaftok ajánlanak, akiben megbíznak az emberek.
Olyan ez, mint a szájhagyomány útján terjedő ajánlás, csak online felületeken. Hogy mennyire értékes, azt tökéletesen mutatják azok a statisztikák, melyek szerint a netezők több mint 90 százaléka csak azután választ egy szolgáltatást, ha elolvasta az azzal kapcsolatos értékeléseket, és mérlegelt.
Szánj időt a keresőkre és a közösségi platformokra
Az értékeléseket egyébként nemcsak saját honlapodon gyűjtheted. A Google My Business rendszere lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy gyorsan és egyszerűen véleményezzék szolgáltatásaidat. Minél jobb az értékelésed, annál nagyobb eséllyel tudod meggyőzni a leendő ügyfeleket, és annál előkelőbb helyen végezhetsz a Google találati listáin is. Így a saját, egyedi weboldal mellett mindenképp érdemes figyelmet fektetned a Google felületein való megjelenésre.
Valamint az olyan, nagy közösségi platformokra, mint a Facebook vagy az Instagram. Ezeket ugyanis rengetegen használják, és egy jól felépített profil néhány jól célzott hirdetéssel segít abban, hogy növeld a márkaismertséged, ezáltal pedig hatékonyan építsd ki a bizalmat leendő ügyfeleiddel.