Vedd fel velünk a kapcsolatot, segítünk! • +36 (30) 37 38 706

Ingatlan marketing BLOG

Eladó ingatlanok felkészítése, prezentálása: így hozz ki többet az értékesítendő ingatlanokból
Megosztás

Eladó ingatlanok felkészítése, prezentálása: így hozz ki többet az értékesítendő ingatlanokból

Mutatunk pár taktikát, melyek segítenek abban, hogy értékesítőként kihozd a legtöbbet a gondjaidra bízott ingatlanokból.

Egy ingatlan értékesítése nem egyszerű feladat. Egyrészt azért, mert hatalmas a piaci verseny, másrészt pedig azért, mert a vírushelyzet az elmúlt időszakban megnehezítette az eladó ingatlanok bemutatását. Szerencsére azonban akadnak olyan módszerek, melyek egyrészt segítenek abban, hogy kitűnj a tömegből, másrészt az eladó ingatlanok bemutatását is egyszerűbbé teszik.

Ebben a cikkben mutatunk néhányat azok közül a lehetőségek közül, melyek neked is segíthetnek az eladó ingatlanok felkészítésében és prezentálásában, annak érdekében, hogy azonnal elkeljen!

Mit jelent az ingatlan felkészítése és miért fontos?

Egy ingatlan sokkal nagyobb eséllyel kel el abban az esetben, ha látszik rajta, hogy a tulajdonos foglalkozott vele. Éppen ezért eladás előtt fontos, hogy megfelelően helyre pofozzuk és felkészítsük a prezentálásra, az érdeklődő, potenciális vevők fogadására.

Az ingatlan felkészítését más néven home stagingnek is nevezzük, melynek szó szerinti fordítása nem más, mint „az otthon színpadra állítása”. Lényege pedig röviden és tömören fogalmazva nem más, minthogy kihozd az adott ingatlanból a maximumot, hiszen a felkészített lakások sokkal egyszerűbben és gyorsabban eladhatók a többi ingatlannál. Ehhez pedig akár felújításra, lakberendezési érzékre, valamint ingatlanpiaci- és marketingtapasztalatokra is szükséged lehet.

Az ingatlanfelkészítés néhány hatékony módja

A lakás felkészítése szempontjából az egyik legfontosabb dolog a festés és a szükséges felújítások elvégzése. Abban az estben ugyanis, ha a potenciális vevők azt látják, hogy egy tiszta, felújított otthonról van szó, sokkal szívesebben áldoznak rá pénzt, hiszen kevesebbet kell a renoválásra és az otthonossá tételre költeniük. Persze a festés során nem az a cél, hogy eltaláld a leendő tulajdonos ízlését. Sokkal inkább az, egy szép, rendezett, stílusos otthont tudj bemutatni.

A szépen kifestett és felújított enteriőrök mellett fontos a berendezés is. Minél ízlésesebben van berendezve egy eladásra kínált lakás, annál nagyobb eséllyel fog elkelni Még abban az esetben is, ha maguk a bútorok nem képzik az üzlet részét, hiszen a vevők így láthatják, milyen lehetőségek is rejlenek az adott ingatlanban abban az esetben, ha az harmonikus módon, stílusos és összeillő bútorokkal van berendezve.

Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a felkészített, prezentálásra szánt lakás minél világosabb legyen. Legyenek tiszták az ablakok és a függönyök, működjenek megfelelően a nyílásszárók, ha pedig fotókat készítünk a szobákról, azt lehetőleg napos időben tegyük, és tartózkodjunk a behúzott sötétítő függönyöktől.

A prezentálás jelentősége nagyobb, mint valaha

A járványhelyzet fokozódása azonban sokakat arra sarkall, hogy egy adott ingatlant csak akkor tekintsenek meg személyesen, ha már szinte biztosak a vásárlásban. Így az online felületeken történő, megfelelő prezentáció napjainkban fontosabbá vált, mint korábban bármikor.

Ahhoz, hogy ez hatékonyan működjön, több eszközt is használhatsz. A hirdetésekben egyrészt érdemes pontos alaprajzot adni az adott ingatlanról, mely a megfelelő méretekkel jelöl mindent, amit a potenciális vevőknek szükséges lehet tudniuk. Fontos, hogy ezt megtámogasd a különböző helyiségekről készült, jó minőségű fotókkal is, melyek lehetővé teszik azt, hogy az érdeklődők jól lássák a lakás előnyeit.

A fotók mellett manapság egyre népszerűbb mód az eladósorba kerülő ingatlanok bemutatására a virtuális séta, mely olyan élményt biztosít az érdeklődők számára, mintha csak jelen lennének egy bemutató során. A potenciális vásárlók online megtekinthetik, körbejárhatják a szobákat, a 360 fokos bejárhatóság segítségével pedig maguk fedezhetik fel a ház minden helyiségét, ami tökéletes képet ad számukra arról, hogy milyen a kiszemelt ingatlan valójában.

Összességében azonban érdemes azt szem előtt tartani, hogy minél jobb minőségűek a reprezentációs anyagok, annál gyorsabban és annál nagyobb eséllyel fog elkelni az ingatlan. Éppen ezért a fotók és a virtuális séta elkészítését minden esetben érdemes a témában jártas szakemberre bízni!

« Vissza